Natur, vildtpleje og jagt

Nyjægerjagt på "Mosely".

Arbejdsdage på "Mosely" forår 2014

Tidspunkt for arbejdsdag er den 5. april 2014 fra kl. 09:00 til ca.14:00.

Arbejdsdag på "Mosely" der skal foretages div .pleje og vedligehold på arealet, mød op! så vil I få både motion og masser af frisk luft!

Har du lyst til at hjælpe med at pleje naturen på "Mosely" så kontakt gerne Niels Skjellerup eller Ole Vestergaard, eller mød op på dagen.

Jagten d. 23-10-2011

Vejret viste sig fra sin bedste side da 10 forventningsfulde jægere mødtes på "Mosely" kl 10.00, høj sol , klar himmel og næsten ingen vind. Jo forventningerne
var der, der måtte være vildt idag. Skytterne blev efter en kort parole sat på post, og driverne Jens og Niels startede på drevet. Straks ser Niels en rå som fletede sig helt ind i et tæt brombærkrat, men den kommer bog hurtigt fri og forsvinder ud af skoven mod nord, der hvor ingen skytter er placeret!
   Drevet fortsætter og snart lyder et skud, et skud er jo et godt tegn, og ganske rigtigt Per har leveret en flot harer. Desuden har Per set en ræv men denne holdt sig præcis uden for skud, hvorefter den enten er gået i grav eller
forsat mod nord! Mod slutningen af drevet i højskoven starter en sneppe foran
Niels men vælger at holde sig bare en ½ meter over jorden, efter 50 - 60 meter kaster den sig under en væltet gran. Men ak da hunden igen lætter sneppen vælger den at flyve i lav højde direkte mod Ole som står for 100 m. fremme, så der ikke er mulighed for et forsvarligt skud. Ialt bliver der i skoven set et rådyr, en ræv , en harer samt 3-4 snepper.
   Efter skoven fortsatte drevet ud over marken tilbage til shelter pladsen, her letter endnu en sneppe som Peter når at afgive et skud til, desværre uden træf. Til sidst drives brak / nyplantningerne og her blev vi nok lidt skuffet, der blev kun set en sneppe, som der ikke blev skudt til ?? Vi havde nok ventet at der ville være fasaner her men nej, måske de er her næste gang foreningerne holder jagt her. Men vi som deltog havde nogle herlige timer på "Mosely", så knæk og bræk til jer som skal med den 13. november, og husk så skytter på nordsiden!

Niels.

Projektet "Mosely"

Den 27. november 2002 havde Friluftsrådet 60 års fødselsdag. Ved den lejlighed fik Friluftsrådet overdraget brugsretten til Mosely som gave fra Skov og Naturstyrelsen. Med gaven fulgte også den udfordring det er at skabe et område til aktiv friluftsliv.
Udvikling og forvaltning sker i tæt samarbejde med den frivillige brugergruppe, som til stadighed søger at forbedre mulighederne på Mosely.
Gennem deltagelse i brugergruppen har jagtforeningen mulighed for at  arrangerer / deltage i aktiv biotop pleje. Feks. anlæg af vildtager og plantning af vildt venlig skov.

Via dette link kan du læse meget mere om ideen bag "Mosely"

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Per Edgar | Svar 01.11.2018 07.27

Beskrivelse af Mosely har brug for nogen opdatering

Se alle kommentarer

01.11 | 07:27

Beskrivelse af Mosely har brug for nogen opdatering

26.02 | 18:19

Fantastiske billeder :)

------------------------------

10.04 | 20:21

Hej
Jeg vil lige høre om man bare kan komme på skydebanen uden at være medlem af jagtforeningen.

Mv.
Poul Nygaard Christensen.
Norupvej

03.05 | 17:35